2013. sze 18.

Arthur Miller: Pillantás a hídról

írta: Szindrana
Arthur Miller: Pillantás a hídról

pillantás.jpgA darab 1961-es előadás, akkor én még nem is éltem :). A Madách Színház felvétele

A helyszín Brooklyn, bevándorló olasz család otthona. Itt élnek évek óta, hogyan legalizálódtak, nem tudni, de most befogadnak egy testvérpárt, akik bizony illegálisan érkeztek az országba, amolyan "tengeralattjárók". Valójában annak, hogy bevándorlók, a cselekmény, a "probléma" szempontjából nincs jelentősége. Bárhol a világon, bármilyen helyzetű, összetételű, rangú és színű családban megtörténhet, sőt, - sajnos - meg is történik. 

A "bevándorlóság"nak a helyzet "megoldása" szempontjából van jelentősége: a kiszolgáltatottság felhasználásában. A jószándék visszájára fordul. 

Nem tudom, mi van velem, mostanában folyton olyan darabok kerülnek a szemem elé, amik ilyen rátelepedős, uralkodós, zsarolós-zsarnokoskodós szülő-nevelő szereplőkről szólnak. Vagy túl sok ilyen van, vagy csak ezeket vonzom. Belefogtam például a Buborékokba. Csiky Gergely vígjátéka, mondom VÍGJÁTÉK, de egyszerűen kééééptelen voltam végignézni. Minden tulajdonság benne van, amit anyámban gyűlöltem, ami meg nem az anyámé, az a többi számomra nehezen tolerálható emberi tulajdonság... Pedig Udvaros Dorottya zseniális Szidónia szerepében. Vagyis, valószínűleg pont azért :)

Szólj hozzá

színház színdarab Arthur Miller